Alguna cosa està fallant en el món del màrqueting digital

Captura de pantalla 2014-02-28 14.07.50

Vivim al país amb un nombre més alt d’usuaris de smartphones del sud d’Europa. L’any passat el 40% de les recerques a Google es van realitzar a través dels mòbils. A més tenim la sort que el principal esdeveniment mundial del sector se celebra a Barcelona, però no obstant la publicitat en els mòbils no s’enlaira.

Dimarts passat, coincidint amb el Mobile World Congress, es va presentar les ultimes tendències en comunicació mòbil a un grup de persones vinculades majoritàriament al món de la publicitat i les relacions publiques.

Els dos ponents, Óscar Fernandez i Dionís Guzman, pertanyen al seu torn a la junta de Govern de la MMA (Mobile Marketing Association) i representen empreses que estan aportant tecnologia i solucions per a aquesta nova via de comunicació amb els hipotètics clients.

Entre les diferents conclusions destaquen les relacionades amb com n’és de paradoxal estar vivint en un lloc on la societat té clarament interioritzat l’ús dels mòbils i que a més és l’epicentre des d’on es comuniquen les novetats del sector, però que no explotem les possibilitats que tot aquest nou fenomen ens brinda.

Hi ha moltes maneres i tècniques per usar el mòbil com a eina per fidelitzar els nostres usuaris o intentar aportar opcions en les seves recerques diàries, però el mercat es mostra reticent per diferents motius que no són simplement justificables per la crisi o la reducció de pressupostos. La publicitat a internet és l’única que creix, el que fa falta és que s’entengui millor com els diferents dispositius poden aportar valor a les campanyes.

En cas contrari podem veure en un futur una situació més paradoxal si pot ser, que gràcies a la capitalitat mundial del mòbil, s’aconsegueixi que Barcelona tingui cada vegada més empreses que generin tota mena de serveis, aplicacions i plataformes digitals per al mòbil, però que no aprofitem aquesta nova autopista per donar-nos a conèixer.

Alguna cosa està fallant en el món del màrqueting digital.