Arriba eCall, trucada automàtica de vehicles amb emergències

eCall es una iniciativa de la Comisión Europea prevista para proporcionar ayuda rápida a los automovilistas implicados en un accidente de tráfico en cualquier parte de la Unión Europea.

Un nou sistema intel·ligent regularà les emergències interactuant amb els cotxes, els conductors i els serveis d’emergències. eCall és un sistema comunitari obligatori per gestionar les trucades d’emergència enviades des d’un vehicle, bé de forma automàtica o manual pel conductor del vehicle.

El Consell Europeu i el Parlament han recolzat el compromís d’instal·lar el sistema d’alerta d’accidents eCall en tots els vehicles de la Unió Europa. Els Estats membres han de proporcionar la infraestructura necessària perquè el sistema sigui tècnicament possible almenys 6 mesos abans que els requisits d’homologació per al corresponent dispositiu d’arrencada al vehicle i, en tot cas, no més tard de l’1 d’octubre del 2017, segons informa l’Associació del Número Europeu d’Emergències, EENA.

L’eCall reduirà el temps de resposta a una emergència soferta per un vehicle en el 40% a les zones urbanes i el 50% al camp. Això reduirà el nombre de víctimes mortals per accidents de trànsit i la gravetat de les lesions sofertes. També disminuirà la congestió causada pels accidents i el nombre de sinistres secundaris en zones sense garantia.

El sistema transmet les dades de l’accident al 112 més pròxim mitjançant  geolocalització. Si un cotxe equipat amb l’eCall pateix una col·lisió a qualsevol lloc d’Europa, el sistema crea, de forma automàtica, un enllaç de veu al centre d’emergència més pròxim 112, usant un mòbil sense fil públic de la xarxa de comunicacions. A més transmet les dades, incloent-hi l’hora de l’accident, la ubicació precisa (GNSS) , direcció de la marxa , el número d’identificació del vehicle i el tipus de propulsió.

Les trucades seran tractades de forma gratuïta per una autoritat pública o una entitat privada reconeguda per l’Estat membre, que tindran la llibertat de decidir com organitzar els seus serveis d’emergència. El mecanisme podrà ser activat manualment pel conductor, de manera que un percentatge de trucades per sol·licitar assistència tècnica no constituiran pròpiament una emergència. Per discriminar aquestes trucades i atendre les emergències, els estats membres podran decidir posar en marxa un sistema de filtrat per garantir que només les trucades d’emergència reals siguin gestionades pels centres d’emergència eCall.

Els països de la Unió Europa tindran l’obligació de difondre les característiques de l’eCall abans de posar-lo en marxa per explicar als ciutadans com s’utilitza el sistema, la forma d’evitar les falses alarmes i com protegir les dades personals enviades.

Per entrar en vigor, el text encara ha de ser aprovat formalment pel Parlament Europeu, al Ple que se celebrarà a l’abril, i votat pel Consell Europeu, després que l’aprovi el Parlament. El procediment s’espera que estigui acabat aquesta primavera. Ja que hi ha un ampli consens en el seu ús.

https://www.facebook.com/ecallEU

Potser t’interessarà també
Big Bang Data, ciència, innovació i tecnològica al CCCB

L’abocador de Nova York es converteix en la seva principal planta solar

Google X porta la construcció i l’arquitectura al núvol

Big Data, Transgènics i Canvi Climàtic

Estacions públiques de recàrrega alimentades per energia solar a NY

Mapa de la resiliència de les ciutats #SmartCities